Podpořte umělce se zkušeností s duševním onemocněním

Stav kampaně

Ukončena - úspěšná

Přejít na kampaň

HitHit.cz

Vybraná částka

45 544 Kč z 40 000 Kč (113.9 %)

Příběh

Co jsou České galerie?

České galerie jsou spolkem, jehož posláním je propojovat témata umělecké kreativity a duševního zdraví.

  • Informujeme o dění ve světě výtvarného umění na stránkách portálu www.ceskegalerie.cz, kde kromě zpravodajství o aktuálních výstavách v České republice publikujeme původní recenze výstav i reflexe dlouhodobých trendů v umění. Od roku 1998 vydáváme dvouměsíční periodikum Přehled výstav, které v nákladu 10.000 výtisků distribuujeme prostřednictvím muzeí umění, galerií a informačních center.
  • Zaměstnávame lidi znevýhodněné na běžném trhu práce. Vytváříme pro ně pracovní místa a otevíráme jim příležitost uplatnit své vzdělání a vlohy při práci v kulturní sféře.
  • Podporujeme tvůrce, kteří mají zkušenost s duševním onemocněním, publikováním jejich příběhů a ukázek z tvorby na stránce Skupiny F, pořádáním společných nebo individuálních výstav, výtvarných dílen, autorských čtení, přednášek o umění a dalších akcí.

Co je Skupina F?

Skupina F je volným sdružením tvůrců se zkušeností s duševním onemocněním, které založil spolek Českých galerií. Skupina má již více než 60 členů z celé republiky. Jsou to převážně výtvarníci, v menší míře i literáti a hudebníci. Vytváříme přátelské inspirativní prostředí, v němž vznikají zajímavé umělecké výstupy – kresby, obrazy, grafiky, fotografie.

Jaký je náš příběh?

Jmenuji se Alena Jahnová. Koncem devadesátých let jsem ve svém tehdejším zaměstnání iniciovala nový projekt – vydávání přehledu výstav v českých galeriích. Později zaměstnavatel vydavatelskou činnost zastavil z důvodu její ztrátovosti. Já jsem však nedokázala tuto práci ukončit, neboť jsem si ověřila, že mi dává smysl a pomáhá mi překonávat úzkostné stavy a později i udržet profesní uplatnění v průběhu dlouholeté rodičovské dovolené. V roce 2014 nastoupila jsem jako sekretářka ředitele v organizaci poskytující sociální a zdravotní služby pro lidi s duševním onemocněním  a přehledy výstav jsem připravovala po večerech. Když můj nadřízený zjistil, co dělám, navrhl mi, abych založila redakci a vytvořila nová pracovní místa pro lidi, kteří se potýkají s podobnými problémy jako já. Tak se začal kolem mne formovat tým, který funguje od května 2022 už jako samostatný spolek České galerie. 

Na co žádáme podporu?

Vaše finanční podpora nám umožní naplňovat náš hlavní cíl, kterým je vytvářet podmínky pro zaměstnávání a uměleckou seberealizaci lidí s duševním onemocněním a napomáhat tak jejich začlenění do běžného života společnosti. Hlavní aktivity v roce 2023:

  • pořádání výtvarných dílen pro umělce s duševním onemocněním a výstav jejich tvorby, sdílení příběhů (12 výstav Skupiny F)
  • cyklus odborných přednášek pro veřejnost o výtvarném umění v souvislostech (6 přednášek)
  • vydávání periodika Přehled výstav v českých galeriích (6 čísel)
  • správa internetového portálu o výtvarném umění www.ceskegalerie.cz

Za vaši podporu děkujeme jménem spolku i tvůrců ze Skupiny F!

Co nabízíme?

Jako odměnu nabízíme našim podporovatelům výběr z přibliženě třiceti originálních děl členů Skupiny F (kresby, malby, fotografie, digitální grafiky), dále praktické plátěné tašky s uměleckým potiskem a nekonečný kalendář s obrazy členů Skupiny F.
Pošleme vám také pozvánky na odborné přednášky o výtvarném umění, vernisáže výstav Skupiny F a doprovodné akce pořádané spolkem. V případě zájmu se prosím registrujte k odběru našeho týdenního newsletteru.

Vaše finanční podpora nám umožní naplňovat náš hlavní cíl, kterým je vytvářet podmínky pro zaměstnávání a uměleckou seberealizaci lidí s vážným duševním onemocněním a napomáhat tak jejich začlenění do běžného života společnosti. Děkujeme!!!

Video kampaně

Odměny pro dárce

Plátěná taška "Pečuji o své duševní zdraví" A: Trhání plevele

Myslete na své duševní zdraví, kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová. Varianta A:
Trhání plevele. Limitovaná série kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto
 

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" B: Masožravky

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová.
Varianta B:
Masožravky. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto
 

Nekonečný kalendář Duše jako múza

Nekonečný kalendář můžete používat bez ohledu na letopočet tak dlouho, jak si budete přát. Každý měsíc v něm objevíte jedno inspirativní výtvarné dílo a citát jeho autora. Autoři obrazů jsou
členové Skupiny F: Raisa Čampulková, Štěpánka Jislová, Vlasta Handzelová, Vladimír Gaston, Tomáš Malíček, Martina Kratochvílová, Jaroslav Hruška, Ivana Dědičíková, Magdaléna Hrušková, Radka Zábojová a Hana Palodová.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto
 

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" A + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová. Varianta A:
Trhání plevele. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

 

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" B + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová. Varianta B:
Masožravky. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Nekonečný kalendář + Skvělý pocit

Nekonečný kalendář můžete používat bez ohledu na letopočet tak dlouho, jak si budete přát. Každý měsíc v něm objevíte jedno inspirativní výtvarné dílo a citát jeho autora. Autoři obrazů jsou
členové Skupiny F: Raisa Čampulková, Štěpánka Jislová, Vlasta Handzelová, Vladimír Gaston, Tomáš Malíček, Martina Kratochvílová, Jaroslav Hruška, Ivana Dědičíková, Magdaléna Hrušková, Radka Zábojová a Hana Palodová.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Skvělý pocit

Líbí se vám náš projekt, ale nevybrali jste si ani jednu z odměn? Podpořte nás částkou alespoň 200 Kč, kterou případně můžete libovolně navýšit. Získáte pak zaručeně skvělý pocit.

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" A + Nekonečný kalendář + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová.A
:
Trhání plevele. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.

Nekonečný kalendář můžete používat bez ohledu na letopočet tak dlouho, jak si budete přát. Každý měsíc v něm objevíte jedno inspirativní výtvarné dílo a citát jeho autora. Autoři obrazů jsou členové
Skupiny F: Raisa Čampulková, Štěpánka Jislová, Vlasta Handzelová, Vladimír Gaston, Tomáš Malíček, Martina Kratochvílová, Jaroslav Hruška, Ivana Dědičíková, Magdaléna Hrušková, Radka Zábojová a Hana Palodová.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" B + Nekonečný kalendář + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová.:
Masožravky. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.

Nekonečný kalendář můžete používat bez ohledu na letopočet tak dlouho, jak si budete přát. Každý měsíc v něm objevíte jedno inspirativní výtvarné dílo a citát jeho autora. Autoři obrazů jsou členové
Skupiny F: Raisa Čampulková, Štěpánka Jislová, Vlasta Handzelová, Vladimír Gaston, Tomáš Malíček, Martina Kratochvílová, Jaroslav Hruška, Ivana Dědičíková, Magdaléna Hrušková, Radka Zábojová a Hana Palodová.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Tašky "Pečuji o své duševní zdraví" A + B + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašky, které vám to budou denně připomínat. Originální motivy namalovala Štěpánka Jislová.
Trhání plevele a
Masožravky. Limitované série po 200 kusech. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Tašky "Pečuji o své duševní zdraví" A + B + Nekonečný kalendář + Skvělý pocit

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašky, které vám to budou denně připomínat. Originální motivy namalovala Štěpánka Jislová.  
Trhání plevele a
Masožravky. Limitované série po 200 kusech. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.

Nekonečný kalendář můžete používat bez ohledu na letopočet tak dlouho, jak si budete přát. Každý měsíc v něm objevíte jedno inspirativní výtvarné dílo a citát jeho autora. Autoři obrazů jsou členové
Skupiny F: Raisa Čampulková, Štěpánka Jislová, Vlasta Handzelová, Vladimír Gaston, Tomáš Malíček, Martina Kratochvílová, Jaroslav Hruška, Ivana Dědičíková, Magdaléna Hrušková, Radka Zábojová a Hana Palodová.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 1

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 210x295 mm, dřevěný rám 240x325 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 2

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 210x295 mm, dřevěný rám 240x325 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 3

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 210x295 mm, dřevěný rám 240x325 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 4

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 210x295 mm, dřevěný rám 240x325 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 5

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 6

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 7

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 8

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 9

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Tomáš Malíček: Okno do mikrosvěta 10

Kresba kombinovanou technikou na papíře, nedatováno, 295x210 mm, dřevěný rám 325x240 mm, laminováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Malíček (1984) vytváří ve svých kresbách kontemplativní průhledy do imagináního vnitřního mikrosvěta. Jeho práce vynikají soustředěným a nekonečně trpělivým zpracováním miniaturních prvků, které se v obrovském počtu kumulují a přerůstají v monumentální struktury, zaplňující celou obrazovou plochu. Svým charakterem tak evokují abstraktní kosmické vize Františka Kupky.

Foto

Radka Zábojová: Pohádková debata

Kresba textilními barvami na přírodním ručním papíře, 1999, 210x310 mm, nerámováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Radka Zábojová (1966) žije v Brně a zabývá se kresbou, malbou, koláží i autorskými ručními kartony. Zdá se, že podstatnou společnou motivací jejích tvůrčích aktivit je směřování k ryze spontánnímu výtvarnému projevu, jenž otevírá cestu do hlubin představ, snových vizí a světa nevědomí. Radka Zábojová iniciovala a nyní vede spolek Ateliér dušetvorby Kvark z.s., který se věnuje podpoře expresivního vyjadřování lidí s duševní citlivostí. Pracuje jako arteterapeutka v psychoterapeutickém kontextu péče o duševní zdraví.

Foto
 

Radka Zábojová: Hra

Kresba textilními barvami na přírodním ručním papíře, 2000, 310x210 mm, dřevěný rám  440x320 mm, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Radka Zábojová (1966) žije v Brně a zabývá se kresbou, malbou, koláží i autorskými ručními kartony. Zdá se, že podstatnou společnou motivací jejích tvůrčích aktivit je směřování k ryze spontánnímu výtvarnému projevu, jenž otevírá cestu do hlubin představ, snových vizí a světa nevědomí. Radka Zábojová iniciovala a nyní vede spolek Ateliér dušetvorby Kvark z.s., který se věnuje podpoře expresivního vyjadřování lidí s duševní citlivostí. Pracuje jako arteterapeutka v psychoterapeutickém kontextu péče o duševní zdraví.

Foto
 

Tomáš Vaněk: Pocta Khatie Buniatishvili

Digitální grafika, 2020, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se  prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Nedráždit vidoucího

Digitální grafika, 2022, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se  prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Hana Palodová: Vodolský kostel

Digitální fotografie, 2021, 420x315 mm, rám 555x440 mm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Hana Palodová pochází z Odoleny Vody. Vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky v Praze. Fotografuje pro radost již od svých 11 let, kdy od táty dostala starou analogovou Minoltu. Nějaký čas pracovala jako redaktorka pro České galerie, kde navázala kontakt se Skupinou F.

Foto
 

Hana Palodová: Bez názvu

Digitální fotografie, 2021, 335x315 mm, dřevěný rám 520x485 mm, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Hana Palodová pochází z Odoleny Vody. Vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky v Praze. Fotografuje pro radost již od svých 11 let, kdy od táty dostala starou analogovou Minoltu. Nějaký čas pracovala jako redaktorka pro České galerie, kde navázala kontakt se Skupinou F.

Foto
 

Tamara Šipicki: Modrá Bromatea

Malba olejem na plátně, 2019, 500x450 mm, dřevěný lištový rám 525x470 mm.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tamara Šipicki (1995) se narodila v Pančevě v Srbsku. Vystudovala obor malířství na Akademii výtvarných umění v Belehradě. Od roku 2019 žije a pracuje v Praze jako malířka a grafička ve svobodném povolaní.

Foto
 

Petra Sinecká: Chci víc

Digitální fotografie, nedatováno, 40x27 cm, dřevěný rám 53x39 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Foto
 

Petra Sinecká: Klišé kudy kam

Digitální fotografie, nedatováno, 40x27 cm, dřevěný rám 53x39 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Foto
 

Petra Sinecká: Světlo v zimě

Digitální fotografie, nedatováno, 40x27 cm, dřevěný rám 53x39 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Foto
 

Petra Sinecká: Převážně zelená

Digitální fotografie, nedatováno, 27x40 cm, dřevěný rám 39x53 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Foto

Tomáš Vaněk: Flowergirl I

Digitální grafika, 2018, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Coming out

Digitální grafika, 2022, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Torza ideálů II

Digitální grafika, 2021, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Torza ideálů IV

Digitální grafika, 2021, 45x33 cm, černý kovový rám 54x41 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: El Grecova koupelna

Digitální grafika, 2018, 60x45 cm, černý kovový rám 71x55 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Dámy s hranostajem

Digitální grafika, 2020, 60x45 cm, černý kovový rám 71x55 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Charybda

Digitální grafika, 2020, 60x45 cm, černý kovový rám 71x55 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Tomáš Vaněk: Zkaženost

Digitální grafika, 2020, 60x45 cm, černý kovový rám 71x55 cm, pasparta, plexisklo.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Tomáš Vaněk (1982) je spisovatel a novinář, který se zabývá projekty na poli duševního zdraví. V jeho digitálních grafikách se prolíná umění starých dob s novodobými akty, směšování vysokého a nízkého přerůstá v radostný estetismus postmoderně-dekadentního střihu.

Foto

Radka Zábojová: Násobky

Kresba textilními barvami na přírodním ručním papíře, 1999, 210x310 mm, nerámováno.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Radka Zábojová (1966) žije v Brně a zabývá se kresbou, malbou, koláží i autorskými ručními kartony. Zdá se, že podstatnou společnou motivací jejích tvůrčích aktivit je směřování k ryze spontánnímu výtvarnému projevu, jenž otevírá cestu do hlubin představ, snových vizí a světa nevědomí. Radka Zábojová iniciovala a nyní vede spolek Ateliér dušetvorby Kvark z.s., který se věnuje podpoře expresivního vyjadřování lidí s duševní citlivostí. Pracuje jako arteterapeutka v psychoterapeutickém kontextu péče o duševní zdraví.

Foto
 

Taška "Pečuji o své duševní zdraví" B: Masožravky

Myslete na své duševní zdraví! Kupte si tašku, která vám to bude denně připomínat. Originální motiv namalovala Štěpánka Jislová.
Varianta B: Masožravky. Limitovaná série 200 kusů. Rozměr 40x37 cm, dlouhé ucho k nošení přes rameno.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Foto

Martina Tichá: Krize víry II

Malba akrylem na plátně, struktura, 2021, 50x50 cm, blindrám.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Martina Tichá (1973) vyjadřuje malbou své vnitřní pocity a duševní stavy. Její obrazy mají vždy skrytý symbolický obsah nezávisle na tom, zda jsou povahou abstraktní či figurativní. Například častý motiv červené koule je symbolem duše, podobně symbolickou hodnotu nabývají i použité barvy. Svůj význam má i pečlivě zpracovaná textura malby. Maluje akrylem na plátně s využitím strukturovací pasty, provázků a přídavných materiálů.

Foto

Martina Tichá: Zmizet...

Malba akrylem na plátně, 2021, 80x70 cm, blindrám.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Martina Tichá (1973) vyjadřuje malbou své vnitřní pocity a duševní stavy. Její obrazy mají vždy skrytý symbolický obsah nezávisle na tom, zda jsou povahou abstraktní či figurativní. Například častý motiv červené koule je symbolem duše, podobně symbolickou hodnotu nabývají i použité barvy. Svůj význam má i pečlivě zpracovaná textura malby. Maluje akrylem na plátně s využitím strukturovací pasty, provázků a přídavných materiálů.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 1

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 2

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 3

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 4

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 5

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Radek Habelt: Abstrakce

Malba akrylem na lněném plátně,  2020, 30x49 cm, blindrám.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Radek Habelt (1967) prošel ve zralém věku hlubokou životní a duševní krizí, kterou přetavil ve svět abstraktních obrazů. Od té doby jeho malby, provedené akrylovými barvami na plátně a dotvářené hrotem štětce, vzbudily pozornost doma i v zahraničí. Za svůj největší dosavadní úspěch považuje účast na prestižní výstavě Royal Academy of Art: Summer Exhibition 2019 v Londýně. Jeho tvorba souzní s lyrickou polohou umění informelu, kde jednotlivá emotivní malířská gesta jsou intuitivně propojena v dynamický, přitom však soudržný a harmonicky působící celek.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 6

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 7

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 8

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 9

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 10

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Cristo: Franz Kafka. Proměna

Kombinovaná technika na plátně, nedatováno, 40x40 cm, černý kovový rám.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Cristo (1975) je kubánský umělec (vlastním jménem Cristian del Risco), který část dětství strávil v bývalém Československu a  v roce 1991 odešel do USA. Od roku 2003 žije opět v Praze, kde se také oženil. Cristova díla jsou mixem různých kulturních vlivů s prvky křesťanského umění, art brut, graffiti, neoexpresionismu a abstrakce. Jeho tvorba je velmi osobní autentickou výpovědí – často do obrazů píše vzkazy, odkazy, čas dokončení, texty písní či vlastní myšlenky. Ve své tvorbě se také nechává inspirovat naivním dětským výtvarným projevem, který jej nepřestává udivovat u vlastních dětí – Marie a Kryštofa.

Foto

Cristo: Lana del Rey

Kombinovaná technika na plátně, nedatováno, 90x60 cm.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Cristo (1975) je kubánský umělec (vlastním jménem Cristian del Risco), který část dětství strávil v bývalém Československu a  v roce 1991 odešel do USA. Od roku 2003 žije opět v Praze, kde se také oženil. Cristova díla jsou mixem různých kulturních vlivů s prvky křesťanského umění, art brut, graffiti, neoexpresionismu a abstrakce. Jeho tvorba je velmi osobní autentickou výpovědí – často do obrazů píše vzkazy, odkazy, čas dokončení, texty písní či vlastní myšlenky. Ve své tvorbě se také nechává inspirovat naivním dětským výtvarným projevem, který jej nepřestává udivovat u vlastních dětí – Marie a Kryštofa.

Foto

Cristo: Bob Marley

Kombinovaná technika na plátně, nedatováno, 90x60 cm.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Cristo (1975) je kubánský umělec (vlastním jménem Cristian del Risco), který část dětství strávil v bývalém Československu a  v roce 1991 odešel do USA. Od roku 2003 žije opět v Praze, kde se také oženil. Cristova díla jsou mixem různých kulturních vlivů s prvky křesťanského umění, art brut, graffiti, neoexpresionismu a abstrakce. Jeho tvorba je velmi osobní autentickou výpovědí – často do obrazů píše vzkazy, odkazy, čas dokončení, texty písní či vlastní myšlenky. Ve své tvorbě se také nechává inspirovat naivním dětským výtvarným projevem, který jej nepřestává udivovat u vlastních dětí – Marie a Kryštofa.

Foto

Cristo: Gold Crown. Basquiat

Kombinovaná technika na plátně, nedatováno, 100x100 cm.
Poštovné je zahrnuto v ceně. Možnost osobního předání v Praze.

Cristo (1975) je kubánský umělec (vlastním jménem Cristian del Risco), který část dětství strávil v bývalém Československu a  v roce 1991 odešel do USA. Od roku 2003 žije opět v Praze, kde se také oženil. Cristova díla jsou mixem různých kulturních vlivů s prvky křesťanského umění, art brut, graffiti, neoexpresionismu a abstrakce. Jeho tvorba je velmi osobní autentickou výpovědí – často do obrazů píše vzkazy, odkazy, čas dokončení, texty písní či vlastní myšlenky. Ve své tvorbě se také nechává inspirovat naivním dětským výtvarným projevem, který jej nepřestává udivovat u vlastních dětí – Marie a Kryštofa.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 3

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 11

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto

Tereza Kotek: Brož č. 12

Brož s reprodukcí originální malby autorky, charakteristický rozměr 45 mm, potisk na překližce, vzadu zavírací špendlík k uchycení na oděvu.
Poštovné je zahrnuto v ceně.

Tereza Kotek (1983) je navzdory autenticitě svého rukopisu výtvarným samoukem. Pro její malířskou techniku je charakteristická kombinace akrylových barev, sprejů a voskových pastelů na plátně. Silný emocionální účinek dosahuje kontrastem jemných a pastózních tahů štětce a výraznou barevností. Motivy z vlastních maleb uplatňuje při výrobě uměleckých broží.

Foto